måndag 12 mars 2007

Snoop Dogg för att klara kommande dagar

Åker hem till Malmö imorgon bitti men åker till Stockolm samma dag på kvällen. Ska träffa familjerådgivaren på Islamic Center för att diskutera två interpellationsdebatter jag har nästa vecka igen. Den ena handlar om svensk imamutbildning, den andra om rätten för muslimska kvinnor att skilja sig. Behöver uppdatera mig inför dessa debatter.

På tisdag förmiddag ska jag besöka Södertälje för att komplettera min bild av flyktingmottagningen i Malmö med den i Södertälje. Har ju en debatt med Nyamko Sabuni senare på tisdagen om flyktingmottagningen.

Utöver den har jag samma dag en debatt om bostadsdiskriminering och sedan hade jag tänkt ansluta mig till den debatt som Ibrahim Baylan har med Littorin om de förändringar den borgerliga regeringen gjort för plusjobbare över 60 år. Ändringarna innebär att många äldre blir uppsagda i förtid från sina plusjobb. Ovärdigt Sverige att behandla dessa äldre så. Hade en liknade debatt med Littorin för 14 dagar sedan, men är inte nöjd med de svar han gav då. Ska se vad han säger på tisdag.

Skönt att jag avslutade söndagskvällen med en nostalgitripp. Såg nämligen Snoop Doggs och P Diddys i Globen. Sedan 80-talets första hip-hop våg med bland annat Grandmaster Flash, Afrika Bambaataa och filmen Break dance the movie har jag varit helt fängslad av hip-hop kulturen. Snoop är grym!

Inlägget är pingat på intressant.se, nyligen.se,
Andra bloggar om: , samhälle,

Inga kommentarer: