söndag 6 maj 2007

Sds feministiska initiativ

- Tyvärr har vi varit ett parti som mest dragit till sig män, framför allt yngre män. Ambitionen är att det ska förbättras. Det har nyligen startat ett kvinnonätverk i partiet för att avhjälpa det här, uppger Jimmie Åkesson till Svd.

He, he, som om det skulle hjälpa. Sd som helst skulle vilja föra oss tillbaka till en tid då kvinnan stod vid spisen. Sd som har en syn på abort som påminner om den syn konservativa katoliker och extrema islamister har. Slår dessutom vad om att Sd har en hög andel (den högsta jfm andra partier) frustrerade grabbar som blivit dumpade av starka tjejer. Det lyser igenom. Men nu ska alltså det åtgärdas av Jimmie nätverkande. Lycka till!

Såg föresten en kul artikel om svenskt test i City. Sd sämst í svenska.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe vad fyndig du är Astudillo, det är mycket uppenbart för de allra flesta att invandringen till Sverige fört med sig otroligt mycket bekymmer. SD om nån är ju de som försvarar kvinnans rättigheter genom att vilja hindra Sverige från att bli en muslimsk koloni. Allt är så självklart att jag förundras över hur dumma och okunniga många är och där inkluderar jag självklart dig. Ta en titt på verkligheten!

Förresten stavas det just "förresten", inte "föresten", man undrar ju hur DU SJÄLV skulle klara det där svensktestet...man ska inte kasta sten i glashus om du vet vad det betyder.

Gör oss alla en tjänst och sluta förpesta oss alla med din fanatiska verklighetsförnekelse.

Anonym sa...

(mitt första inlägg försvann i publiceringsfasen. om det beror på att jag missade en moderatorfunktion så strunta i att publicera detta.)

artikeln säger kanske mer om bildningsnivån inom partierna?! fast det är helt taget ur luften förstås. jag vet inte med säkerhet; det är bara en känsla jag har. men den var rolig. kanske kan de skylla på att åtminstone nåt uttryck brukar härstamma från "utländska", så som franska eller tyska (till skillnad från de flesta andra svenska orden...).

och eftersom anständigheten är större bland oss med kärleken i hjärtat så gör jag inga anonyma påhopp! vi som älskar vårt jämställdhets- och jämlikhetssökande sverige vet att det är under all värdighet. fortsätt blogga luciano. det är viktigt. minsann. och stava gärna lite fel. vi som känner till våra politikers sanna engagemang förstår väl hur du har viktigare saker att göra än att korrekturläsa åtta gånger.

Luciano Astudillo sa...

Emilia: tack! Jag ska göra mitt bästa.

Anonym: Jag ska förresten bättra min svenska och slarva mindre. Men att Sd skulle bli ett parti som värna kvinnors rättigheter? Knappast. Inte ens om man använde Schyman som konsult.