tisdag 16 oktober 2007

Ett nej är ett nej

Sitter på en hearing om ungdomars arbetsmarknad när jag nås via sms. "Det blev en fällande dom. 4år". Känner mig lättad. Jag var ju på rättegången. Och har funderat mycket på vad som egentligen krävs för en tjej ska få rätt. Lagen verkar funka. Samtidigt bör man nog ändå se över lagen. Här kan du en motion som jag, tillsammans med några kollegor, skrivit om det som heter: grov oaktsamhet våldtäkt

Ett nej är alltid ett nej, säger domare Ewelöf. Tydligare än så kan man inte säga det.

Media: Svd, DN, DN2

6 kommentarer:

Anonym sa...

din motion om Islam var det mest korkade jag nånsin läst PINSAMT!!
Om du inte visste det är det här Sverige inte mellanöstern!
Roberth Ström
trolix@hotmail.com

Luciano Astudillo sa...

Jo, jag vet. Detta är Sverige. Mitt och ditt land. Där vi bla har yttrandefrihet och demokrati. Tack för din konsruktiva kritik.

Mvh
Luciano

Anonym sa...

ditt och mitt? ja du jobbar i vilket fall men det är bra att du tycker Malmö, Landskrona, Södertälje och Sthlm är bra exempel på fin integrationspolitik. Du lever i en psuedovärld
http://www.youtube.com/watch?v=HE6VXnScmC4

Luciano Astudillo sa...

Suck. Obehagligt. Ni vinner aldrig s�. Men forts�tt. Fegt att vara anonym.

Luciano Astudillo sa...

Jag tycker f�rresten inte Malm� Lanskrona, mm har lyckats.

Anonym sa...

Roberth Ström 0220-38188 varsegod och ring om du vill det! vilka vi vinner aldrig? Vi som ser hur Sverige förstörs eller?