onsdag 11 april 2007

Hektisk dag i Göteborg på grund av Littorin jobbsvek mot de unga

Mitt planerade besök blev mer hektiskt än väntat. Det berodde på att Sven Otto Littorin idag släppte innehållet i den sk borgerliga ungdomsgarantin. Han själv var i Bryssel.

Här kan du läsa mina kommentarer i Svd och DN. Dessutom fick ta en debatt mot Elisabeth Svantesson, (m) ledamot i riksdagens arbetsmarknadsutskott i Studio Ett. Jag var med via mobil då mina värdar i GBG inte hann köra mig till studion i Göteborg. En av Studio Etts journalister var märkbart irriterad, vilket jag förstår. Jag hade lovat att medverka via studio. Det låg verkligen bortom min kontroll.

I GBG besökte jag kommunens flyktingenhet. De bekräftar bilden jag har från situationen i Malmö och Södertälje. Jag har skrivit en del om det i min blog tidigare. Senare medverkade jag på ett seminarium om integrationspolitiken framtid. Det blev ett samtal om borgarnas problem med flyktingmottagningen, integrationspolitiken behov av bli mer generell jämlikhet samt om behovet av att se hur Sverige och svenskheten utmanas. Det kändes ok. Hoppas åhörarna var nöjda.

Här kan du läsa mina inlägg i de tre debattar (plusjobben, bristerna i nystartsjobben och privatiseringen av AMS) jag hade mot Littorin igår.

(Balla bilder från ett soligt Göteborg)

Inga kommentarer: